Naudas diena ar Swedbank – aizraujoša mācīšanās par finanšu pratību
LBTU Malnavas koledžas profesionālās vidējās izglītības programmas “Komerczinības” 2. un 3. kursa izglītojamie kopā ar skolotājām Evitu Kļaviņu un Alitu Dukuli piedalījās Swedbank organizētajā tiešsaistes pasākumā “Naudas diena”, kas šogad tika veidots kā interaktīvs kvests trīs daļās.
Pasākuma mērķis bija rosināt jauniešus domāt par naudas nozīmi, gudru finanšu pārvaldību un informācijas uztveri mūsdienu digitālajā vidē.
Jau no paša rīta valdīja patīkams satraukums – tiešraide sākās ar lekciju “Nauda un inflācija”, kurā Latvijas Bankas pārstāvji Mārtiņš Kazāks un Reinis Jansons palīdzēja saprast, kāpēc cenas pieaug, kas īsti ir inflācija un vai tā vienmēr ir slikta ziņa. Skolēni aktīvi iesaistījās, meklēja atbildes uz jautājumiem un diskutēja par to, kā inflācija ietekmē viņu pašu ikdienu.
Otrajā daļā lektore Lauma Kazaka iepazīstināja ar tēmu “Biznesa iespējas un krāpšana” – aizraujoši, ar reāliem piemēriem un uzdevumiem, kas palīdzēja skolēniem atšķirt īstas investīciju iespējas no krāpnieciskām shēmām. Savukārt trešajā daļā Jānis Sildniks stāstīja par medijpratību un to, kā sociālo tīklu algoritmi veido mūsu informatīvo vidi, bieži vien nemanot ietekmējot mūsu viedokļus un izvēles.
Pauzēs skolēniem nebija laika garlaikoties – viņi piedalījās interaktīvās aptaujās, pārbaudīja savas zināšanas un otrās pauzes laikā vingroja kopā ar profesionālu fitnesa treneri, gūstot enerģiju un smaidu turpmākajām aktivitātēm.
Dienas noslēgumā par lielisku noskaņojumu parūpējās muzikālā grupa “Olas”, kas ar savu enerģiju un humoru lika visiem justies kā svētkos. Pēc tiešraides noslēguma skolēni nosūtīja Swedbank nodarbības laikā paveikto uzdevumu, tādējādi piedaloties 500 eiro naudas balvas izlozē – vēl viens iemesls turēt īkšķus un ar prieku gaidīt rezultātus!
“Naudas diena” bija lieliska iespēja mācīties caur pieredzi – ar azartu, kustību un pozitīvām emocijām. Skolēni atzina, ka šādi pasākumi palīdz labāk saprast finanšu jautājumus, attīstīt kritisko domāšanu un iemācīties atbildīgi rīkoties ar naudu.













